Monday, January 17, 2011

Tok mai kuching

tok sudah balik kedah br sempat nk review..huhu..tok aka mak aku dtg kuching nk hntr aku n darwish..mak n abah aku dok cni seminggu lebih gk lh.konon ny nk bg aku sesuai kn diri n dh pndai jg darwish...;)

alang2 mak n abah aku stay agak lama,byk gk lh tempat aku bw diorg jln2..b4 neh mak aku dh dtg cni hntr aku lps kawen, last year..tp masa tu mak aku tak berapa nk sihat, asyek muntah n pening2 ja..dia byk rehat kat umah ja..abah aku ja yg kuar ronda2 kuching... al kisah ny, dulu abah aku pernah stay kuching masa jd askar dolo2..byk lh tempat yg dia nk p melawat..

alhamdulllilah, kali neh laki aku dh plan nk bw mak n abah g jln2 melawat tempat2 yg menarik kat kuching..1st day smpai, rehat2 ja dulu kat umah..esok ny, kiteorg g KG. BUDAYA SARAWAK.. best jg lh..kt c2 byk psl budaya org srwk..(nama pon KG. BUDAYA)...hehe..setiap budaya, satu umah..nnti layan pic ek..dh lupa rumah apa.byk sgt rumah..hehe..iban lh,penan lh..bla bla....

KG BUDAYA SRWK

part yg paling best kat rumah budaya tu, persembahan dr semua budaya kat hall..darwish pon sgt suka sbb hall tu ada penghawa dingin..sonok ja dia lentok..b4 tu asyek nagis sbb panas kot..hehe..persembahan tu kira ny penutup bg smua rumah yg kita dh p melawat..bgus gk management diorg..

al maklum lh, bila dh tengah hari, perut msti lh bernyanyi n menari dangdut sbb sgt lh lapar..so, laki aku decide nk makan kat kuchiing ja..mula2 nk mkn nasi aym penyet, tp kedai tu buka petang-malam ja..g cari kedai lain plak..tiba2 laki aku ckp, makan kat kedai nasi cmpur je lh..kedai tu dia pon dok slalu mkn..hrp2 sodap lh..mmg tak rugi lh, sbb boleh tahan gk lauk kat kedai tu..nk dijadikan cerita, tiba2 kecoh time nk byr..rupa ny ada org yg byr kn unt meja kiteorg...abah aku tak puas hati, dia suh org kedai tu p taya kat puan byr tu lg sekali..puan byr tu mmg confirm byr kn unt meja kiteorg..terima kasih sgt kat puan byr tersebut..lps ja kecoh2 tu, puan byr tu trus bgn n keluar..kiteorg tak sempat nk ckp terima kasih kat beliau..huhu.. namun, wah skema plak..puan byr tu hanya byr kn unt meja kiteorg ja..hhehe..mungkin dia nk wat kenduri kot...anyway, semoga Allah memurah kan rezeki beliau..

akan disambung lg tok mai kuching lain ny version nnti ek...lyn pic kat KG. BUDAYA dulu..nti kalo korg dtg srwk, leh lh p jln2 sana.. lupa nk gtau, nk masuk kena byr tau.. :)








tengkorok betul tu~~~







tok wan, tok, ibu n darwish

sudah mahu pulang


p/s: masih dlm proses menyesuai kn diri menjadi ibu sepenuh masa tanpa pertolongan dari tok.. :( tak smpai seminggu tok balik, ibu darwish tak berapa nk sihat plak.. :(
*ala, pic terlalu small plak..nnti akan diupload semula:(..huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...