Thursday, May 9, 2013

Kenapa kita memerlukan Vitamin A @ Carotomax ini?

 Carotomax  (vitamin A)  ini secara umumnya boleh membantu:-
  • kesihatan retina mata → mengurangkan rabun
  • kesihatan tulang
  • kesihatan tisu kulit
  • pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
  • pembentukan membran mukus
  • mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat

Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diiingini.

AWAS!!!
  1. Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.(Namun Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja).
  2. Tidak boleh diambil oleh ibu mengandungPengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.
Vitamin A boleh didapati daripada sumber makanan semulajadi seperti telur, lobak merah, sayuran berdaun hijau dan lain-lain. Namun sekiranya anda tidak dapat memenuhi keperluan vitamin A melalui sumber semulajadi, pengambilan supplement amatlah digalakkan.


 Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan:
  • Beta Karotena Sama dengan 102 porsi Pisang
  • Lycopena sama dengan 714 porsi Aprikot
  • Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 porsi pink grapefruitAlpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi
  • Alpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi



Hargai dan jaga lah mata anda..tanpa penglihatan yg baik, sukar nak buat apa juga kerja kan..anda yg mengalami, anda tentukannya..sebab, Caratomax Shaklee bukan sekadar Vitamin A yg ada di pasaran, di farmasi-farmasi tu..Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja..ternyata it's safe and natural.

p/s: sekiranya anda berminat untuk menjadi pengedar Shaklee dikawasan anda & menjana pendapatan tambahan setiap bulan, hubungi saya di 0193823653 untuk maklumat lanjut.

SYUHAILA BINTI MUSTAFA (SID: 905862)
0193823653; syuhailamus@gmail.com
Facebook: syuhaila mustafa
Page: Shaklee DQ

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...