Wednesday, March 2, 2011

1>2>3>4

Sudah 4 bulan bergelar ibu, tp menjalankan tugas ibu sepenuhnya hanya baru 2 bulan. Dalam masa 2 bulan ini lh, aku menjadi lebih bersabar. Bersabar dgn kerenah anak, suami, persekitaran & dgn diri sendiri. Rasanya, sebelum bergelar ibu, tahap kesabaran aku sgt lh nipis. Bila ada salah sikit @ benda yg tak kena, mesti rasa cm nk marah ja. Sesungguhya Allah itu Maha Besar, semua tu beransur-ansur hilang setelah lahirnya si Darwish. Beransur-ansur, bukan ny terus hilang.. take time k semua ni.. :p Semoga dgn kehadiran permata hati aku ini, byk lh elemen-elemen positif lain yg dtg kat aku.. :)

Hari ini, permata hati aku sudah berusia 4 bulan. Dah byk ragam nya, ptg2 nk g ronda-ronda. Ibu ny mls nk jln-jln, so kiteorg ronda-ronda satu taman yen yen n matang dgn myvi abah.. Aktiviti terbaru di kala petang..Kalau dulu, naik je kete, msti nk nenen n tidok. Tp skrg, bila naik kete, sibuk dia pandang kiri, pandang kanan. Good boy!!

Dulu tok kata, Darwish neh lmbt nk meniarap sbb 'semangat badan dia'.. Skrg, Tok pon terkejut bila Darwish dh leh meniarap dgn jayany. Dan yg terbaru, dia dh dok angkat bontot nk ngesot plak.. Caiyok2 ank ibu!!

dr jarak dekat

berusaha bersungguh-sungguh :)

p/s: esok ibu n darwish ada appoinment kat kk kg gita..



2 comments:

Puan nadxoxo said...

Comey bontot tertonggeng2 nak mengengsot kan :P

syuhaila binti mustafa said...

ahha..pantang letak je, trus meniarap n angkat bontot. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...