Thursday, March 10, 2011

Demam, Ubat & susu

Adoyaiiiiiiiiii.. Si Darwish Qusyairi aka DQ tak berapa nk sihat. Patut lh lately asyek dok merengek ja. Nak didukung & nk kita ngadap dia 24hours.. :) Rupany dia tak berapa nk sedap bdn. Selesema, batuk n demam.. :( Dah 2 mlm dia tak dpt tidok dgn nyenyak ny.. Begitu jg si ibu ny..

Semalam, sbg ibu yg kesorgan akibat si suami menjalankan tugas di luar kwsn, aku membw DQ ke klinik. Si suami suh aku g klinik 1 Malaysia. Dekat ja dgn umah. Tp bila g, org tu ckp, unt baby just ada ubat demam je, selesema n batuk tak de, kene refer poliklinik kat kuching.. Setelah berfikir sejenak, aku pon membuat kptsn unt g klinik yg aku prnh g masa pregnant dulu. Dekat n tak pyh risau pasal parking. Kalau g poliklinik, nk parking dh lh susah, plus tu town area plak, one way, mcm2 lg lg.. Aku tak nk amek risk lh.. Kang si DQ neh wat perangai, sapa nk tolong handle kn.. :(

Sesampai ja klinik Ibu Kota tu, lps register, br berniat unt melabuhkan bontot di kerusi ruang menunggu, si DQ neh memberikan hadiah yg plg special kat aku.. Tak sempat nk sandar pon kat kerusi tu.. :P Kt klinik tu tak de baby room plak, kena lh aku menapak g kt kete nk tukar pampers dia..

Lama jg lh menunggu smpai smpat plak si DQ neh tidur seround..Ada bdk2 dok bising kat c2, dia tak kesah pon, mentang2 tidok ats ibu ny yg empuk..Bila dia dh jg, turn kiteorg stil jg tak kunjung tiba... Nk dekat sejam gk lh, br lh nama Darwish dipanggil.. Meloncat ibu dia sbb excited sgt nk p jumpa dr.. hehe

Dr tu ckp, si DQ br demam peringkat awal, tak pns sgt dia punya bdn 36.9. Dr just bg ubat batuk, selesema n demam. Antibiotik tak diperlukan lg sbb tak teruk sgt, tp kalo dia tak kebah dlm masa 4 hari, n makin pns bdn die, br lh dr kan bg antibiotik..


Si DQ neh, demam pon selera tak hilang.. Abes dia minum susu.. :)

ubat DQ

p/s: Cepat sembuh ye DQ, wan Dr. Mardina n untie siti aminah nk dtg.. kita nk g jln2 nnti. :)

1 comment:

Nini The Cokelat Celup said...

semoga cepat sembuh darwish...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...